środa, 15 lipca 2015

Garść kosmetycznych porad.

Cześć, cześć koteczki!

Znowu wylądowałam we Wrocławiu, tym razem z psem. Staram się Was nie zaniedbywać, więc jak co środę, przybywam z notką. Tym razem kilka porad, które mogą wydawać się oczywiste, ale nie dla wszystkich. Ja osobiście o paru nie miałam pojęcia, a tak bardzo ułatwiły mi codzienną pielęgnację. Nie jestem w stanie podać źródeł swojej wiedzy, ponieważ zdobywałam ją na przestrzeni kilku lat, a po za tym są to informacje, które co jakiś czas mogą pojawiać się na różnych portalach/gazetach.

1. Jak dobrać podkład?
Do niedawna sama byłam przeciwniczką podkładów i kremów BB, ponieważ nie potrafiłam dobrać odpowiedniego odcienia, ani dobrze ich zaaplikować. Teraz poszerzam swoją podkładową wiedzę i nie wyobrażam sobie mojego codziennego makijażu bez podkładu. 
Wiele osób ma problem z odpowiednim doborem odcienia podkładu, a dodatkowym utrudnieniem jest sztuczne oświetlenie w drogeriach. Niektórzy dobierają podkład poprzez zaaplikowanie testera na rękę i przyłożenie do twarzy, niektórzy idą o krok dalej i nakładają go na twarz. A czy ktoś próbował nakładać go na szyję? U mnie się sprawdza. "Przymierzanie" podkładu przy linii szczęki pozwoli odpowiednio dobrać jego kolor, unikając przy tym efektu maski.

2. Unikaj gorącej wody.
W zimowe wieczory nie ma nic lepszego niż gorąca kąpiel. Pomagają nawet w odchudzaniu ^^. Niestety, częste gorące kąpiele mogą prowadzić do wysuszenia skóry, a spłukiwanie włosów gorącą wodą tylko im szkodzi. Płukanie włosów najlepiej zakończyć chłodną wodą, to pozwoli zamknąć się łuskom włosa i ułatwi ich rozczesanie, a także zmniejszy podatność na uszkodzenia.

3. Rozczesuj, albo nie rozczesuj.
Masz proste lub w miarę proste włosy? ^^ Nie rozczesuj ich na mokro. Mokre włosy są o wiele bardziej delikatne i łatwiej je uszkodzić. Jeśli już musisz je rozczesać, wybierz grzebień o szerokich ostrzach i rozczesuj je od dołu, bardzo delikatnie. Inaczej sprawa ma się z włosami kręconymi, te lepiej rozczesywać na mokro, bo potem można wyglądać jak owieczka.

4. Przystopuj z peelingami.
Wiele peelingów do twarzy na opakowaniach ma napisane, że można stosować je codziennie, a nawet rano i wieczorem. Jest to błąd. Tak naprawdę, codziennie nie tylko ścieramy sobie naskórek, ale też pozwalamy roznosić się bakteriom, co może tylko spotęgować nasze problemy z cerą. Warto jednak robić je raz/dwa razy w tygodniu, aby pozbyć się martwego naskórka i większych zanieczyszczeń, a także umożliwić lepsze wchłanianie się innych preparatów.

5. Nawilżaj się.
Twoja cera się przetłuszcza? Sprawdź, czy nie brakuje jej nawilżenia. Wiem, brzmi absurdalnie, ale sucha skóra może w ten sposób się bronić. Na rynku dostępnych jest wiele kremów do cery tłustej, których zadaniem jest właśnie nawilżenie.
Okej, na dzisiaj to już tyle. Mam nadzieję, że te porady nie dla wszystkich były oczywiste i że komuś naprawdę się przydadzą. 
Tymczasem wracam do słodkiego leniuchowania z moją miłością! ^^

17 komentarzy:

  1. Ja z podkładem akurat nie mam większych problemów bo kremy bb dobrze się u mnie sprawdzają, przy czym nigdy nie nakładam ich dużo, żeby nie otrzymać efektu maski. ^^" Kiedyś byłam grzecznym dzieckiem i faktycznie spłukiwałam włosy w chłodnej wodzie, nakładałam odżywki i ogólnie dbałam a teraz... emm no cóż ^^"

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystkie rady znam ale i tak chętnie przeczytałam ;-) co do rady nr 1 kurde ja nie umiem sobie z tym porradzić... wrr :D / roksi

    OdpowiedzUsuń
  3. ARE INFANTS, THE UNBORN, AND YOUNG CHILDREN SINNERS? BY STEVE FINNELL
    Are infants, unborn children, and young children sinners? Of course they are not sinners. To believe that you would have to believe the false doctrine of original sin. There is no Biblical evidence that men are now nor were they ever guilty of Adam's sin. Men die physically because of Adam's sin. Men die spiritually because the the sins they themselves commit.


    Romans 9:11 (for the children not yet being born, nor having done any good or evil......(NKJV)

    The unborn cannot commit evil.

    Deuteronomy 1:34-39 ......39 'Moreover your little ones and your children, who you will be victims, who today have no knowledge of good and evil, they shall go in there; to them I will give it, and they shall possess it. (NKJV)

    The Lord does not punish children for the sins of their fathers nor for the sin of Adam.

    Isaiah 7:14-16 ...Behold, the virgin shall conceive and bear a Son, and shall call His name Immanuel. 15 "Curds and honey He shall eat, that He may know to refuse the evil and choose the good. 16. "For before the Child shall know to refuse the evil and choose the good, the land that you dread will be forsaken by both her kings.(NKJV)

    Even Jesus had an age of accountability. Jesus had to reach an age where He knew right from wrong before He could be charged with committing sin. Infants, the unborn, and small children have to reach a certain age before they can be guilty of sin. Jesus was not guilty of Adam's sin nor did He Himself commit sin.

    The doctrine of original sin and infant baptism is a man-made tradition.

    Matthew 18: 2-3 ..."Assuredly, I say to you, unless you are converted and become as little children, you will by no means enter into the the kingdom of heaven. (NKJV)

    Certainly Jesus was not saying you have to be guilty of original sin like these children to enter into heaven. Little children are not guilty of Adam's sin nor any other kind of sin.

    Hebrews 2:10-17....17 Therefore, in all things He had to be made like His brethren, that He might be a merciful and faithful High Priest in things pertaining to God, to make propitiation for the sins of the people. (NKJV)

    In order to believe the false doctrine of original sin you would have to believe that Jesus was guilty of Adam's sin and therefore a sinner from birth. Jesus had to made like us in every respect.

    Jesus was born like us all. NOT GUILTY OF ADAM'S SIN NOR ANY OTHER SIN.

    Men are only guilty of the sins they themselves commit at the point when they can distinguish good from evil. Yes, there is an age of accountability.

    You can believe the false doctrine of original sin and of children sinners that is written in man-made creed books or you can believe God's word as recorded in the Bible.

    YOU ARE INVITED TO FOLLOW MY BLOG. http://steve-finnell.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę kiedyś zacząć nawilżać dobrze skórę, raz nawet próbowałam, ale cierpię na sklerozę i po kilku dniach zapominam XDD

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie żaden podkład dobrze nie kryje :c

    OdpowiedzUsuń
  6. Wstyd się przyznać, ale o niektórych poradach nie wiedziałam o(╥﹏╥)o Na pewno będę je stosować! ( jeśli będę pamiętała, hehe ヘ( ̄ω ̄ヘ) ) I ten gif z Kimi ni Todoke ❤

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że przypomniałaś mi o tej gorącej wodzie bo uwielbiam gorące kąpiele :) Wiem już też jak dobrze dobrać podkład a zawsze miałam z tym problemy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uf, z większością mam spokój. Nie lubię gorącej wody, peeling nie za często bom leniwa... no ale nawilżanie. Tu jest pies pogrzebany. =_= eh. No i w sumie nie chodzi o skórę na twarzy, tylko głównie o ramiona i nogi TT_TT, a nienawidzę większości balsamów za lepkość ~~

    OdpowiedzUsuń
  9. ... AAAAAAAAAAAAAnno!! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam zawsze problem z tą zimną wodą.. nienawidzę zimna, więc idę na kompromis i myję włosy letnią. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też czaimy się na krem BB i nie wiemy czy dobrze wybierzemy ponieważ jest on dostępny w internecie. Wszyscy jednak go polecają więc chyba bierzemy w ciemno :P Też wylądowałyśmy wczoraj we Wrocławiu (pierwszy raz) i jesteśmy pozytywnie nastawione do tego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przez baaardzo długi czas myłam włosy w gorącej wodzie, gdzieś przeczytałam, że lepiej myć w zimnej/letniej i staram się tego trzymać ^^. Zazwyczaj nie rozczesuje włosów, ale zauważyłam że jak już to robię to szybciej mi schną XD. Dobra rada co do peelingów :). Tak na marginesie to czy anime, z którego jest gif na początku to Kimi ni Todoke ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Super blog, na pewno będę tutaj systematycznie zaglądać :) Powodzenia w dalszym pisaniu :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne porady, niby takie zwykłe, ale na pewno komuś się przydadzą :D.

    OdpowiedzUsuń
  15. Loving the info on this website, you have done outstanding job on the posts.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz!
Zostaw adres swojego bloga, a na pewno Cię odwiedzę!
ヾ(◍’౪`◍)ノ゙♡